Αναρτήθηκε από: ΚΑΛΥΜΝΙΚΟΙ ΑΝΤΙΛΑΛΟΙ | 11/10/2011

31 Οκτωβρίου λήγουν οι συμβάσεις με τις άγονες γραμμές ! Μετά τι ;

dimitroulaΤις συμβάσεις για την εκτέλεση δρομολογίων στις άγονες γραμμές ετοιμάζονται να καταγγείλουν οι ακτοπλόοι και μάλιστα, οι πρώτες θα κοινοποιηθούν στο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, εντός των επόμενων εικοσιτετραώρων. Κάνοντας επιτακτική την ανάγκη για εξεύρεση λύσης στην σύνδεση των μικρών κυρίως νησιών με την ηπειρωτική χώρα τον χειμώνα.
Είναι κοινό μυστικό  πως οι εταιρίες δεν αντέχουν πλέον τη ζημιά από τις άγονες γραμμές γι΄ αυτό σκέφτονται να προχωρήσουν σε καταγγελία των συμβάσεων …

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται ουσιαστικά για κοινή γραμμή των ακτοπλόων, οι οποίοι αντιμετωπίζουν υπέρογκες ζημιές – 215 εκατ. ευρώ το 2009, 345 εκατ. ευρώ το 2010 με τις ενδείξεις για το 2011 εξίσου αρνητικές- και το κόστος από την αύξηση των καυσίμων, που σε σχέση με πέρυσι είναι τουλάχιστον στο +31% και οι άγονες γραμμές παρά την επιδότηση είναι ζημιογόνες. Και με τις προθέσεις του υπουργείου Οικονομικών για "ψαλίδι" των επιδοτήσεων του 2012, ακόμη και κάτω από τα 90 εκατ. ευρώ, ο κλάδος προειδοποιεί για δεμένα πλοία στα λιμάνια.

Στις 31 Οκτωβρίου λήγουν οι συμβάσεις για 22 επιδοτούμενες άγονες γραμμές και όλοι περίμεναν ότι μέχρι να υπάρξει νέα συμφωνία, τα πλοία θα συνέχιζαν να εκτελούν τα δρομολόγια με παράταση των συμβάσεων στο υφιστάμενο τίμημα. Αυτό τουλάχιστον προτίθεται να ζητήσει το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
Όμως, ακόμη δεν έχουν δοθεί χρήματα για το 2011 και οι εταιρείες υπό αυτές τις συνθήκες δεν θα μπορέσουν να δεχθούν παράταση της σύμβασης για τα επιδοτούμενα δρομολόγια που εκτελούν.

Η οικονομική αδυναμία επιτείνεται μετά και την… παράλειψη από πλευράς του υπουργείου να βγάλει δύο καθοριστικές αποφάσεις για τις άγονες, όπως προβλέπουν οι σχετικές συμβάσεις: την αναπροσαρμογή των μισθωμάτων που γίνεται κάθε Μάρτιο με βάση τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή και την αναπροσαρμογή των τιμών με βάση τη ρήτρα καυσίμων που γίνεται κάθε Μάιο. "Με τις τόσες αλλαγές στο υπουργείο, τις παραιτήσεις κλπ. κανείς δεν ασχολήθηκε με τις εκκρεμότητες υπήρχαν από το ΥΘΥΝΑΛ, απόδειξη ότι ουδείς από την πολιτεία και την κυβέρνηση ενδιαφέρεται πραγματικά για τη ναυτιλία", ήταν το σχετικό σχόλιο στελέχους της αγοράς.

Οι ακτοπλόοι επίσης, τονίζουν την απροθυμία των τραπεζών να διευκολύνουν με ρευστότητα τις εταιρείες λόγω της κρίσης που αντιμετωπίζουν. Το πρόβλημα προκύπτει επειδή  οι τράπεζες  δεν δέχονται τις συμβάσεις του δημοσίου, κρίνοντάς τες ουσιαστικά ως επισφαλείς μιας και οι ακτοπλόοι εκχωρούσαν τις συμβάσεις στις τράπεζες και αυτές – εν είδη factoring- τους χορηγούσαν ρευστότητα. Με την πληρωμή της σύμβασης από το κράτος, η τράπεζα εισέπραττε τα κεφάλαια που είχε δανείσει

Πηγή:http://www.capital.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: