Αναρτήθηκε από: ΚΑΛΥΜΝΙΚΟΙ ΑΝΤΙΛΑΛΟΙ | 21/09/2011

Είναι που είναι προβληματική η θαλάσσια συγκοινωνία στα νησιά μας έχουμε και τις ακινητοποιήσεις σκαφών …

pilotboat1_thumbΣοβαρό πρόβλημα έχει δημιουργηθεί με την ακινητοποίηση πολλών σκαφών λόγω μη εγκυρότητας των πιστοποιητικών που χορήγησε ο Ρωσικός Νηογνώμονας .

Για το θέμα κατέθεσε σχετικό ερώτημα στη βουλή , ο Γιώργος Κασσάρας , προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

Άσχετο βέβαια αν το νησί της Καλύμνου ταλαιπωρείται όλο το καλοκαίρι (!) από “ενστάσεις” που καθυστερούν την εκτέλεση του έργου επισκευής του εξωτερικού μόλου και τη προσέγγιση πλοίων , των οποίων τα οικονομικά και κοινωνικά αποτελέσματα θα φανούν το χειμώνα . 

Για να δείτε τι προτείνει ο Καλύμνιος βουλευτής εδώ

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας,

κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη

ΘΕΜΑ : « Ακινητοποίηση σκαφών λόγω μη εγκυρότητας πιστοποιητικών που χορήγησε ο Ρωσικός Νηογνώμονας »

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, τον Αύγουστο του 2010, αποφάσισε να αναστείλει τη λειτουργία του Ελληνικού Νηογνώμονα, γεγονός που δημιούργησε τεράστια προβλήματα στα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία και γενικότερα στην Ελληνική ναυτιλία.

Μετά το κλείσιμο του Ελληνικού Νηογνώμονα, το ελληνικό κράτος έδωσε λίστα από διεθνείς αναγνωρισμένους νηογνώμονες, τους οποίους είχε επιλέξει και αναγνωρίσει, για να συνεχίσουν την δουλειά του Ελληνικού Νηογνώμονα. Ανάμεσα σε αυτούς που είχαν επιλεγεί και αναγνωριστεί, ήταν και ο Ρωσικός Νηογνώμονας. Η σχετική διμερής σύμβαση μεταξύ Υπουργείου και Ρωσικού Νηογνώμονα υπογράφτηκε το 2009 από τον τότε Υπουργό Αναστάση Παπαληγούρα και τον τότε Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Θεόδωρο Ρετζεπέρη, επί κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή.

Συνολικά στο Ρωσικό Νηογνώμονα είναι γραμμένα 57 ελληνικά πλοία, στα οποία περιλαμβάνονται επιβατηγά οχηματαγωγά, δρομολογιακά και τουριστικά.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Ένωσης Τουριστικών Ημερόπλοιων, κ. Δημήτρη Τριανταφύλλου, οι ιδιοκτήτες των σκαφών αυτών έχουν πληρώσει από 5.000 έως 20.000 ευρώ, ανάλογα με το μήκος και το είδος του σκάφους, για την έκδοση του πιστοποιητικού κλάσης, ενώ κανένας άλλος νηογνώμονας δεν αναλάμβανε να εκδώσει αυτά τα πιστοποιητικά, δεδομένου ότι τα συγκεκριμένα πλοία έχουν διαφορετικούς κανονισμούς κατασκευής, και ότι το κόστος από νηογνώμονα σε νηογνώμονα διαφέρει.

Σημειώνεται ότι τα απαραίτητα πιστοποιητικά, που χορήγησε ο Ρωσικός Νηογνώμονας στα πλοία, προσκομίστηκαν στην Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, η οποία με τη σειρά της προέβη στις απαραίτητες ενέργειες ελέγχου για την έκδοση του πιστοποιητικού ασφάλειας επιβατηγών πλοίων (πιστοποιητικά αξιοπλοΐας).
Στις αρχές Σεπτεμβρίου, προέκυψε σοβαρότατο πρόβλημα με τον Ρώσικο Νηογνώμονα. Αιτία είναι η άρση της εξουσιοδότησης του Ρωσικού Νηογνώμονα προς το γραφείο του στον Πειραιά και τον χαρακτηρισμό των πιστοποιητικών, που μέχρι σήμερα έχει εκδώσει, ως μη έγκυρων και την ανάκλησή τους. Σαν συνέπεια αυτού, όλα τα πλοία που παρακολουθούνταν από αυτόν υποχρεώθηκαν να σταματήσουν τα δρομολόγιά τους .

Συνέπεια της ακινητοποίησης των σκαφών, ήταν δεκάδες χιλιάδες τουρίστες να μην μπορούν να πραγματοποιήσουν τις προγραμματισμένες θαλάσσιες εκδρομές τους, ενώ ποινικές ρήτρες με γραφεία του εξωτερικού ενεργοποιούνται και ναυτιλιακές επιχειρήσεις κινδυνεύουν με αποζημιώσεις εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ.

Επίσης, έχει δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα στην ακτοπλοϊκή συγκοινωνία μεταξύ των νησιών, με αποτέλεσμα νησιά να παραμένουν αποκλεισμένα και να αντιμετωπίζονται προβλήματα τροφοδοσίας. Χιλιάδες επιβάτες παραμένουν εγκλωβισμένοι ή αναγκάστηκαν να αλλάξουν μέσο, αφού δεν πραγματοποιήθηκαν οι μεταφορές τους από και προς τα νησιά που διαθέτουν αεροδρόμια, ενώ εκατοντάδες εργαζόμενοι που δουλεύουν στα πλοία αυτά, αλλά και στις επιχειρήσεις των μικρών νησιών να καταστρέφονται από την πρόωρη και απρόσμενη λήξη της τουριστικής σεζόν.

Πρέπει να τονίσουμε ότι η άρση της εξουσιοδότησης του Ρωσικού Νηογνώμονα στον αντιπρόσωπό του στην Ελλάδα, δεν ακυρώνει την ισχύ των πιστοποιητικών που έχουν εκδοθεί υπό την ευθύνη του σύμφωνα με τις εσωτερικές του διαδικασίες, τις οποίες οι ΚΕΕΠ (Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων) / ΔΚΕΟ (Δ/νση Κανονισμών και Εποπτείας Οργανισμών) είχαν ελέγξει και αποδεχθεί. Όπως υποστηρίζει και η ΠΕΝΕΤΗΣ, το θέμα των πιστοποιητικών είναι «ένα πρόβλημα στις εσωτερικές διαδικασίες του Ρωσικού Νηογνώμονα και δεν μπορεί να ακινητοποιεί τα πλοία μας, θέτοντάς τα ως αναξιόπλοα και τους Έλληνες ως αναξιόπιστους».

Σημειώνουμε δε ότι, σύμφωνα με το Π.Δ. 345/2003, από το 2003 έως το 2007, τα πλοία ταξίδευαν χωρίς πιστοποιητικό κλάσεως, αλλά με πιστοποιητικό αξιοπλοΐας σε δύο γλώσσες (Ελληνικά – Αγγλικά), το οποίο ονομάζεται Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης ( Π.Γ.Ε).

Άμεση λύση λοιπόν για την Πολιτεία είναι να εφαρμοσθεί και πάλι, για μικρό χρονικό διάστημα, η έκδοση του σχετικού πιστοποιητικού αξιοπλοΐας, έστω και αν χρειασθεί να ελεγχθούν από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, που είναι ο καθ’ ύλη αρμόδιος φορέας ελέγχου.

Με δεδομένο ότι είναι επιβεβλημένο να λυθεί άμεσα και αποτελεσματικά το πρόβλημα με τα μη έγκυρα πιστοποιητικά του Ρωσικού Νηογνώμονα, ώστε να αποκατασταθεί η αξιοπιστία της χώρας μας στο εξωτερικό, να μην καταστραφούν οι επιχειρήσεις στα μικρά νησιά και να διασωθούν οι θέσεις εργασίας.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Εάν προτίθεται να προβεί στη λήψη του ως άνω προτεινόμενου μέτρου, δηλαδή στην έκδοση πιστοποιητικών αξιοπλοΐας ή, διαφορετικά, αν θα λάβει κάποιο άλλο μέτρο επίσης άμεσου αποτελέσματος.

Ο Ερωτών Βουλευτής

Γιώργος Κασσάρας

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: