Αναρτήθηκε από: ΚΑΛΥΜΝΙΚΟΙ ΑΝΤΙΛΑΛΟΙ | 11/07/2010

Μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού οι Μαρίνες με υποδειγματικές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα

273437937_60a0a28c8c

Μαρίνες , άλλος ένας τομέας του δημοσίου φορτωμένος με σκάνδαλα και  ταλαιπωρίες

Σε όλη την Ελλάδα οι μαρίνες πάσχουν από σκανδαλώδη εγκατάλειψη, ολιγωρία αλλά και αυθαιρεσία. Τόσο η διαχείριση του κράτος όσο και οι ιδιώτες έχουν τελματώσει τις μαρίνες υποδοχής σκαφών που είναι  σημεία «κλειδιά» για τον θαλάσσιο τουρισμό.

« O θαλάσσιος τουρισμός θα μπορούσε να διεκδικήσει τη μερίδα του λέοντος στην Ελλάδα, ενδεχομένως και να ξεπεράσει τον χερσαίο» τονίζει ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών άνευ Πληρώματος. « Δυστυχώς δεν διαθέτουμε τις κατάλληλες υποδομές. Περιοριζόμαστε σε δύο κατηγορίες, με μαρίνες μικρών και μεσαίων σκαφών, οι περισσότερες εκ των οποίων είναι χαμηλές ποιοτικά, ενώ δεν διαθέτουμε ούτε μία εγκατάσταση για μεγάλα γιοτ, άνω των 50 μέτρων. Σαουδάραβες έχουν διατυπώσει πολλές φορές αίτημα για μεγάλες μαρίνες, η επίσκεψη στην Ελλάδα είναι για πολλούς όνειρο ζωής, αλλά…».

Η πιο γαλάζια χώρα στη Νότια Ευρώπη εμφανίζει πλωτές προβλήτες αντί για οργανωμένες εγκαταστάσεις στο υπ΄ αριθμόν ένα τουριστικό νησί της, στη Μύκονο, και φυλάσσει με τερτίπια- θέσεις για επωνύμους. Προσπαθεί επί 20 (!) χρόνια να κατασκευάσει μαρίνα σε ένα από τα κομβικά σημεία του ταξιδιού στο Αιγαίο, στη Μονεμβασιά, ενώ παρουσιάζει εικόνες παρελθόντος στον Άλιμο, στη μεγαλύτερη σε δυνατότητα φιλοξενίας εγκατάσταση στο Λεκανοπέδιο. Την ίδια στιγμή το Ολυμπιακό Κέντρο Ιστιοπλοΐας στον Αγιο Κοσμά ρημάζει, στο πλαίσιο της προβληματικής σύμβασης που συνήφθη το 2006. Η σύγκριση με ανταγωνιστικές χώρες μόνο θλίψη μπορεί να προκαλέσει, όταν η Κροατία, με το ένα τρίτο της ελληνικής ακτογραμμής, διαθέτει 108 πλήρως επανδρωμένες μαρίνες, και η Τουρκία πολλαπλασιάζει τις δικές της με ρυθμούς καταιγιστικούς.

Λιγοστές, μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού, οι υποδειγματικές εγκαταστάσεις. Εκπρόσωποι του τουρισμού ξεχωρίζουν για την υψηλή ποιότητά τους τη μαρίνα του Φλοίσβου, στην Αττική, αλλά και εκείνη της Κω δημοτική επιχείρηση που κατασκευάστηκε με τις δέουσες προδιαγραφές…

Οι υπόλοιπες στην πλειονότητά τους δεν θεωρούνται καν μαρίνες. « Για να χαρακτηριστεί μια μαρίνα οργανωμένη θα πρέπει κατ΄ αρχήν να είναι ασφαλής, να διαθέτει φύλαξη, περίφραξη, ηλεκτρονικές μπάρες και φυσικά πάρκινγκ» τονίζει ο κ. Αντ. Στελιάτος, πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού. « Οι υπόλοιπες προδιαγραφές αφορούν τις παροχές, την εξυπηρέτηση των σκαφών, το ηλεκτρικό, το νερό, αλλά και τις σχετικές υπηρεσίες από τη θάλασσα- ρεμέντζο, άγκυρα, δέσιμο σχοινιών».

Ξέχασαν βέβαια να προσθέσουν και την περίπτωση της μαρίνας της Καλύμνου που υπάρχει μόνο στα βιβλία και τους χάρτες … !!! 

πηγή “ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ -  ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΟΛΛΙΑ

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: