Αναρτήθηκε από: ΚΑΛΥΜΝΙΚΟΙ ΑΝΤΙΛΑΛΟΙ | 27/04/2010

Φαίνεται πως το παράκαναν με τις αυθαίρετες επεμβάσεις στους δρόμους και τα παρτέρια η δημαρχία ! Αλλιώς δεν εξηγείται η επιστολή του τεχνικού επιμελητηρίου Καλύμνου προς το Δήμαρχο

Πράγματι αφού έχουμε καθόλα άξιους επιστήμονες που “ πάντα θέτουν στη διάθεσή της δημαρχίας  τον εαυτό τους για οποιαδήποτε συνεργασία” γιατί αυτές οι αυθαιρεσίες ; Για να δικαιολογούμε τα αδικαιολόγητα ;;;

Διαβάστε παρακάτω την επιστολή του Τεχνικού Επιμελητήριου Ελλάδος, τμήμα Δωδεκανήσου, μόνιμη επιτροπή Καλύμνου .

Κάλυμνος 26/04/2010  Α.Π. 142 – 26/04/2010

ΠΡΟΣ: Δήμαρχο Καλυμνίων

Κύριε Δήμαρχε,

Το τελευταίο διάστημα παρατηρούνται επεμβάσεις από πλευράς των Δημοτικών συνεργείων οι οποίες υποβαθμίζουν το λιγοστό πράσινο που υπάρχει στους δρόμους και τις πλατείες μας, με σκοπό είτε να εξυπηρετηθούν επιχειρήσεις ή να επιτευχθούν συγκοινωνιακές «βελτιώσεις». Οι τελευταίες κρίνονται μάλλον ως αμφίβολης αποτελεσματικότητας, αφού σε πολλές περιπτώσεις οδηγούν καταφανέστατα ακόμα και σε αύξηση του οδικού κινδύνου.

Σας αναφέρουμε ενδεικτικά τις παλαιότερες παρεμβάσεις στα παρτέρια του πεζόδρομου της κεντρικής πλατείας που οδήγησαν σε συρρίκνωση του πρασίνου, την αποξήλωση σε πολλά σημεία των διαχωριστικών παρτεριών του παραλιακού δρόμου και τελευταία τον, χωρίς μελέτη και λογική, περιορισμό της κυκλικής νησίδας του οδικού κόμβου στις Ελιές.

nisida_elies

Δυστυχώς οι επεμβάσεις αυτές δεν βασίζονται σε κάποια μελέτη αλλά είναι ευκαιριακές, όπως αποδεικνύεται από το γεγονός ότι οι νησίδες της παραλιακής οδού ξηλώνονται η μία μετά την άλλη εδώ και αρκετό καιρό. Η έλλειψη σχεδιασμού φαίνεται συν τοις άλλοις και από τις παρατηρηθείσες αστοχίες στα φρεάτια της ΔΕΥΑΚ στο μέσο της οδού. Προφανώς όταν αυτά κατασκευάστηκαν, δεν είχαν διαστασιολογηθεί για να αντέχουν τη φόρτιση βαρέων οχημάτων. Έτσι το σημερινό ξήλωμα της κεντρικής νησίδας έχει ως αποτέλεσμα αλλεπάλληλες βλάβες στα φρεάτια που πρέπει να επιδιορθωθούν.

Σχετικά με την υπό εκτέλεση επέμβαση στις Ελιές, σας υπενθυμίζουμε ότι ο σχεδιασμός ενός κυκλικού κόμβου αποτελεί αντικείμενο της επιστήμης ενός συγκοινωνιολόγου Μηχανικού. Πρωτίστως η συγκοινωνιακή αυτή λύση αποσκοπεί στην αποτροπή διασταύρωσης οχημάτων, ώστε να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος ατυχημάτων από πλαγιομετωπικές συγκρούσεις με μεγάλη ταχύτητα. Η ακτίνα του κύκλου, το πλάτος της οδού περιμετρικά της νησίδας και η διαμόρφωση των εισόδων – εξόδων διαστασιολογούνται λαμβάνοντας υπ’ όψη συγκεκριμένες παραμέτρους όπως οι επιθυμητές ταχύτητες εντός του κόμβου και οι τεχνικές δυνατότητες κίνησης των αυτοκινήτων.

Απ’ ότι διαπιστώσαμε κανένας συνάδελφός μας της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου δεν ασχολήθηκε με τις εργασίες στις Ελιές. Σας επισημαίνουμε ότι η διαμόρφωση ενός συγκοινωνιακού κόμβου δεν είναι δυνατό να γίνεται ούτε «με το μάτι» ούτε «επί τόπου». Η νησίδα ενός πολυσύχναστου κόμβου δεν είναι ο κήπος ενός σπιτιού για να διαμορφώνεται κατά το δοκούν. Πάνω απ’ όλα, Κύριε Δήμαρχε, δεν είναι ιδιοκτησία ούτε δική σας για να παίρνετε την ευθύνη των εργασιών πάνω σας, ούτε κανενός άλλου. Ανήκει στην Πόλη της Καλύμνου και οφείλει να διασφαλίζει για τους Πολίτες και τους επισκέπτες της την ασφαλή και άνετη διέλευση.

Αν για κάποιο λόγο θεωρείτε ότι ο κόμβος πρέπει να ανασχεδιαστεί, αυτό οφείλει να γίνει με βάσει τους κανόνες της Επιστήμης μετά από εμπεριστατωμένη Μελέτη Συγκοινωνιολόγου Μηχανικού. Μόνο έτσι μπορεί να διασφαλιστεί η ασφαλής διέλευση των οχημάτων που τον χρησιμοποιούν. Η τάση των τελευταίων ετών στα επαρχιακά οδικά δίκτυα της Ευρώπης είναι η αντικατάσταση των διασταυρώσεων με κυκλικούς κόμβους. Τα οχήματα αναγκάζονται να μειώσουν ταχύτητα για να εισέλθουν στον κόμβο, να κινηθούν κυκλικά μέσα σ’ αυτόν και τέλος να εξέλθουν πάλι με μικρή ταχύτητα. Η συγκεκριμένη συγκοινωνιακή λύση οδήγησε σε κατακόρυφη μείωση των σοβαρών τροχαίων δυστυχημάτων στα συγκεκριμένα σημεία.

Άποψή μας είναι ότι ελαττώνοντας την επιφάνεια της νησίδας στις Ελιές οδηγούμαστε πρακτικά προς μία κατάργηση του κυκλικού κόμβου. Παράλληλα η αύξηση της επιφάνειας του οδοστρώματος πέριξ του κόμβου ευνοεί τη στάθμευση οχημάτων πάνω σε αυτόν με προφανή τον κίνδυνο πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.

Δυστυχώς η συχνότητα των τελευταίων και ο αριθμός των θυμάτων είναι δυσανάλογα μεγάλοι σε σχέση με τον πληθυσμό του νησιού μας. Είναι προφανές ότι όλοι μας έχουμε χρέος προς τον τόπο και τους ανθρώπους του να συμβάλλουμε προς τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και όχι προς αντίθετη κατεύθυνση.

Ο περιορισμός της νησίδας στις Ελιές, και η αποξήλωση ων διαχωριστικών νησίδων του παραλιακού δρόμου, είναι άστοχες παρεμβάσεις που οδηγούν σε αύξηση του οδικού κινδύνου. Επιπρόσθετα σε μια πόλη όπου η παρουσία πρασίνου στο δημόσιο χώρο είναι κάτι παραπάνω από ελλιπής, η μείωση της επιφάνειας των παρτεριών μας βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετους.

Ευελπιστούμε ότι οι πρόχειρες παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο θα σταματήσουν και ιδιαίτερα για τις Ελιές ότι η νησίδα θα επανέλθει στην αρχική της κατάσταση. Όπως πάντα είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε συνεργασία. Εκ μέρους της Μόνιμης Επιτροπής Επαρχίας Καλύμνου.

 

        Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                                                                                                             Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

                                                                                                                                                                   Α/Α

    ΘΕΟΔΡΟΣ Μ. ΓΙΑΒΑΣΗΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Ε.Μ.Π. MSc  

                                                                                                                        ΣΤΑΥΡΟΣ Γ. ΡΩΜΑΝΟΣ

         ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Ε.Μ.Π

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: