Αναρτήθηκε από: ΚΑΛΥΜΝΙΚΟΙ ΑΝΤΙΛΑΛΟΙ | 10/03/2010

«Πράσινο φως» για τα ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ, στα σκαριά νομοσχέδιο για την ίδρυση υδατοδρόμιων …

ydroplana

Η επένδυση 80 εκατ. δολαρίων της ΑirSea Lines, στο οποίο μετείχαν και Καναδοί επενδυτές, προέβλεπε την επένδυση περίπου 80 εκατ. δολαρίων για την ανάπτυξη ενός στόλου 50 υδροπλάνων στον ελλαδικό χώρο. Όπως βέβαια  και τη δημιουργία βάσεων συντήρησης και υποστήριξης του μέσου αυτού σε διάφορα σημεία της νησιωτικής Ελλάδας . Προβλεπόταν βέβαια επίσης ότι εντός του πρώτου έτους λειτουργίας θα έπρεπε  να πετούν στην Ελλάδα τουλάχιστον έξι υδροπλάνα, αντί των δύο – τριών που υπήρχαν όλα αυτά τα χρόνια!

Αντί για αυτό μάλλον  “γνώρισαν το Ελληνικό Δημόσιο” … !

Πάντως , Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα κατατεθεί τις προσεχείς ημέρες, προς διαβούλευση, αλλάζει το υπάρχον σκηνικό διορθώνοντας τα κακώς κείμενα των δύο ισχυόντων νόμων και της σχετικής ΚΥΑ.

Στην Κάλυμνο υπάρχει ήδη αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο, όπως και στην Πάτμο και Ίο στο Αιγαίο καθώς καί σε όλα τα νησιά του Ιονίου. Είναι γνωστό πως  η λειτουργία των υδατοδρόμιων  σηματοδοτεί και την ουσιαστική πλατφόρμα καθιέρωσης του θεσμού που θα οδηγήσει στην ανάπτυξη δικτύου υδροπλάνων.

Το σημαντικό είναι πως σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Πατέλλη, πρώην accountable manager της AirSeaLines και υπόλογος διευθυντής της εταιρείας , γίνεται προσπάθεια αναβίωσης της εταιρείας εν όψει της επικείμενης υπογραφής του Προεδρικού Διατάγματος.

Περισσότερα όμως στην επιστολή του κ. Πατέλλη   την οποία μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω …

Η επιστολή του κ. Γιάννη Πατέλλη
«Η εύρυθμη λειτουργία των υδροπλάνων προϋποθέτει την συμπαράσταση και συνεργασία του Ελληνικού κράτους για τη δημιουργία νομοθετικού πλαισίου που θα διευκολύνει την αδειοδότηση και λειτουργία υδατοδρομίων μέσα από απλουστευμένες διαδικασίες, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένα νησιά με λίγους κατοίκους.
Το σχετικό προεδρικό διάταγμα παραμένει ανυπόγραφο ύστερα από ατελείωτες διαβουλεύσεις ανάμεσα στα συναρμόδια υπουργεία που διήρκεσαν 5 χρόνια χωρίς αποτέλεσμα, έχοντας εξαναγκάσει την εταιρεία Air Sea Lines να αδυνατεί να συνεχίσει,
ελλείψει περαιτέρω επενδυτικού ενδιαφέροντος από επενδυτές που με ενθουσιασμό ανταποκρίθηκαν αρχικά στο όραμα του Μιχάλη Πατέλλη, ιδρυτή και προέδρου της εταιρείας.
Η ισχύουσα κοινή υπουργική απόφαση πέραν του ότι έχει προσωρινό χαρακτήρα (παρέπεμπε στο προεδρικό διάταγμα), είναι και περιοριστική. Οι 3 προσβάσεις την ημέρα σε ένα Νομαρχιακό ή Επαρχιακό κέντρο, αφενός δεν αρκούν για την εξυπηρέτηση των πολλών και μικρών νησιών αφ’ εταίρου καθιστούν την όλη επένδυση αντιοικονομική και απαγορευτική.
Η αντιμετώπιση του όλου εγχειρήματος από τον κρατικό μηχανισμό αφήνει πολλά ερωτήματα για ευθύνες του κράτους έναντι των επενδυτών, των εργαζομένων, αλλά και για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών στην Ελληνική επικράτεια δεδομένων μάλιστα των υποσχέσεων και δεσμεύσεων από πλευράς της προηγούμενης κυβέρνησης (Προεδρικό Διάταγμα, άγονες γραμμές).
Έχουν ξοδευτεί περίπου 27000000 ευρώ, μεταξύ άλλων για υποδομές (12 υδατοδρόμια) και για τη δημιουργία νομοθετικού πλαισίου, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα αφού η εταιρεία αναγκάστηκε να οδηγηθεί στην σταδιακή απόλυση 60 και πλέον υπαλλήλων εξαντλώντας τα κεφαλαιακά της αποθέματα την εποχή ακριβώς που ξέσπαγε η παγκόσμια οικονομική κρίση.
Η εταιρεία ιδιαίτερα στη σύνδεση Κέρκυρας Παξών, αποδεικτικά προσέφερε αδιαμφισβήτητες υπηρεσίες, μεταφέροντας χιλιάδες επισκέπτες και ντόπιους ,ακόμα και με απαγορευτικές για πλοία καιρικές συνθήκες.
Η πρόσβαση σε μικρά και απομακρυσμένα νησιά γίνεται ασύμφορη για οποιαδήποτε εταιρεία υδροπλάνων αν τα έξοδα δημιουργίας αλλά και λειτουργίας των υδατοδρομίων στα νησιά αυτά, επωμίζεται η ίδια η εταιρεία, σύμφωνα με την υπάρχουσα ΚΥΑ.
Η επιδότηση ορισμένων γραμμών για εξυπηρέτηση των αναγκών των κατοίκων στα νησιά αυτά, είναι κατά συνέπεια αναγκαία και επιτακτική. Τα υδροπλάνα συγκριτικά με τα πλοία παρέχουν ουσιαστικά πλεονεκτήματα για την οικονομικότερη, γρηγορότερη, πολύ φιλικότερη στο περιβάλλον και πιο αποτελεσματική μεταφορά επιβατών από τα εν λόγω μικρά και απομακρυσμένα νησιά προς τα περιφερειακά κέντρα.
Παρέχουν επίσης την δυνατότητα επιστροφής των επιβατών στη βάση τους την ίδια μέρα, με περισσότερα του ενός δρομολόγια την ημέρα.
Τα συμβατικά αλλά και τα γρήγορα πλοία παρέχουν ακριβότερες λύσεις όσον αφορά τον φορέα που τα επιδοτεί αλλά και τους καταναλωτές επιβάτες, αφού στις περισσότερες περιπτώσεις αυτοί αναγκάζονται να διανυχτερεύουν στα περιφερειακά αυτά κέντρα για διεκπεραίωση των υποθέσεών τους.
Η χρήση αμφιβίων υδροπλάνων που μπορούν να επιχειρούν σε υδατοδρόμια και αεροδρόμια, παρέχει επίσης την δυνατότητα σύνδεσης των μικρών αυτών νησιών και με την Αθήνα, σε συνδυασμό με το δίκτυο δρομολογημένων πτήσεων των Olympic Air, Aegean, Athens Airways κλπ.
Πχ. Πάτμος, Λειψός / Αθήνα, μέσω αεροδρομίων Σάμου ή Κω κλπ.
Επιπρόσθετα υπάρχουν αναμφίβολα οφέλη για την τουριστική ανάπτυξη των νησιών αυτών, και την ενίσχυση των οικονομιών τους, αφού οι προσβάσεις των επισκεπτών για παραμονή ή για ημερήσιες εκδρομές στα νησιά θα γίνονται ευκολότερα, συντομότερα και συχνότερα.
Τα Υδροπλάνα εκπέμπουν Σ.Ο.Σ προς την νέα Κυβέρνηση και καλούν την τοπική αυτοδιοίκηση να ενημερωθεί και να ενεργοποιηθεί. Οι μεταφορικές ανάγκες των μικρών και απομακρυσμένων νησιών είναι τέτοιες που το Ελληνικό κράτος δεν έχει το δικαίωμα και την πολυτέλεια να αγνοεί τη λύση που προσφέρουν συμπληρωματικά και με τα άλλα μεταφορικά μέσα, όποιων τα συμφέροντα και αν θίγονται.

Γιάννης Πατέλλης
{πρώην accountable manager της AirSeaLines (υπόλογος διευθυντής της εταιρείας).

Να προσθέσουμε ότι οι νησιώτες, κυρίως οι εξαρτώμενοι από τον τουρισμό, χρειαζόμαστε πολυμορφία στο συγκοινωνιακό μας, για να επιλέγουμε το κατάλληλο στην κατάλληλη στιγμή και οικονομική δυνατότητα μέσον.

πηγή: PatmosTimes

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: